کشاورزی و باغداری

نکاتی درباره باغبانی و کشاورزی

کشاورزی و باغداری

نکاتی درباره باغبانی و کشاورزی

  • ۰
  • ۰

هنرمند هلندی Daan Roosegaarde در تلاش است تا زیبایی کشاورزی را با ترکیب هنر و علم در یک مزرعه تره فرنگی در هلند برجسته کند. نمایشگاه و فیلم کوتاه او، GROW، با هدف جلب توجه به کار کشاورزان است.

GROW یک مزرعه تره فرنگی به مساحت 20000 متر مربع است که مجهز به چهار سیستم نوری است که به رشد گیاهان کمک می‌کند و به عنوان یک نمایشگاه هنری عمل می‌کند. چراغ‌های خورشیدی که دقیقاً نصب می‌شوند به رشد گیاهان کمک می‌کنند و نیاز به آفت‌کش‌ها را تا 50 درصد کاهش می‌دهند بدون اینکه در آلودگی نوری نقش داشته باشند.

هر شب، امواج قرمز و آبی نور در سراسر مزرعه پخش می‌شود و قصد دارد مردم را به تفکر در مورد منشاء غذای خود تشویق کند.

روزگارد به Food Tank می‌گوید: «این کار با ایجاد ارتباط با کشاورز، غذا و مکان‌هایی که ما را تغذیه می‌کنند، شروع می‌شود.

فیلم مربوطه روند ساخت پروژه و نحوه عملکرد آن را توضیح می‌دهد. این نمایشگاه بخشی از مجموعه ای از مناظر رویایی است که انتظار می‌رود در 40 کشور گسترش یابد و هر کدام محصول متفاوتی را برجسته کنند.

GROW نتیجه یک همکاری دو ساله بین آزمایشگاه طراحی Roosegaarde's Studio Roosegaarde، Rabobank، Wageningen University & Research، Springtij Forum و مجمع جهانی اقتصاد در داووس است. روزگارد در برنامه 2019-2020 هنرمند در رابوبانک شرکت کرد، که هدف آن تبادل نظر بین کارمندان و هنرمندانی است که در راستای ماموریت بانک در ارائه کمک‌های مثبت به جامعه تلاش می‌کنند.

جمله ای معروف در سایت بازرگانی شورش بود که "این علم است، در مورد بهبود است، اما همچنین در مورد کنجکاوی و اتصال است."

در طول مدت حضورش در برنامه اقامت، از روزگارد خواسته شد که مفهوم انتقال غذا را بررسی کند، که در مورد "ایجاد یک بخش غذا و [کشاورزی] است که می‌تواند غذای سالم و مغذی برای جمعیت رو به رشد جهان در محدوده‌های سیاره ای تولید کند." مدیر روابط عمومی‌Rabobank، Jamie Duijvestijn به Food Tank می‌گوید. او توضیح می‌دهد که سیستم غذایی جهانی تحت فشار است و نوآوری برای تغذیه موفقیت آمیز جمعیت رو به رشد در حین مبارزه با تغییرات آب و هوایی ضروری است.

بر اساس گزارش وزارت کشاورزی، طبیعت و کیفیت مواد غذایی هلند، علیرغم اینکه هلند ششمین کشور کوچک اروپا است، یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی در جهان است. صادرات این کشورها، بالغ بر 95.6 میلیارد یورو (115 میلیارد دلار) در سال 2020، شامل میوه، گل، سبزیجات، گوشت و محصولات لبنی است.

در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، دعوت به خودکفایی از نظر نیاز به غذا تنها با نوآوری برآورده می‌شد. و همچنین با همکاری، بین مراکز دانش، دولت، و کسب و کارهای مواد غذایی و کشاورزی - مارپیچ سه گانه،" Duijvestijn به Food Tank می‌گوید.

از زمان نصب اخیر، GROW به بیش از 670 میلیون مخاطب رسیده است. پروژه‌های آتی استودیو روزگارد نیز بر استفاده از هنر و نوآوری برای الهام بخشیدن به مردم تمرکز خواهد کرد.

روزگارد به Food Tank می‌گوید: «اگر نمی‌توانیم آینده بهتری را تصور کنیم، نمی‌توانیم آن را خلق کنیم

  • ۰۰/۰۸/۲۶
  • محمد مشتاقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی