کشاورزی و باغداری

نکاتی درباره باغبانی و کشاورزی

کشاورزی و باغداری

نکاتی درباره باغبانی و کشاورزی

  • ۰
  • ۰

درخت کریسمس، با شکوه و تزئین شده، به نمادی از روح کریسمس در سراسر جهان تبدیل شده است. افسانه‌های زیادی در مورد ریشه‌های سنت در مورد تزئین درخت کریسمس وجود دارد. یکی از این داستان‌ها نشان می‌دهد که چگونه مارتین لوتر هنگام قدم زدن در یک جنگل زیبا تحت تأثیر زیبایی درختان صنوبر کوچک قرار گرفت.

در محاصره برف، تمام منظره در نور مهتاب مانند اقیانوسی بی پایان از زرق و برق می‌درخشید. مارتین لوتر چنان تحت تأثیر این صحنه قرار گرفت که یکی از درختان صنوبر را قطع کرد و به خانه برد و با شمع‌های روشن تزئین کرد. به همین دلیل است که اعتقاد بر این است که بنیانگذار کلیسای لوتری کسی بود که برای اولین بار در درخت کریسمس چراغ قرار داد.

این سنت در طول قرن‌ها حفظ شده است، و اکنون درختان کریسمس در طول تعطیلات زمستانی برای بسیاری از شهرهای جهان به نشانه‌های واقعی تبدیل شده اند و رکوردهایی را برای درختان کریسمس بزرگ ایجاد می‌کنند.

آیا می‌توانید تصور کنید درخت کریسمس را با ارتفاع بیش از 67 متر ببینید ؟ بزرگترین درخت کریسمس در جهان که توسط رکوردهای جهانی گینس ثبت شد، صنوبر داگلاس بود که در سال 1950 در یک مرکز خرید در شهر سیاتل، واشنگتن نصب و تزئین شد. این درخت در آن زمان بزرگترین درخت کریسمس بریده شده در جهان بود. این رکورد تا به امروز شکست ناپذیر باقی مانده است، حداقل در مورد درختان طبیعی.

 

درخت کریسمس در ریزورت Coeur d'Alene، آیداهو

استراحتگاه کوچک شناخته شده Coeur d'Alene می‌تواند به داشتن یکی از بزرگترین درختان کریسمس در جهان و بزرگترین درخت کریسمس زنده در ایالات متحده افتخار کند . این درخت همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و در حال حاضر به ارتفاع 49 متر رسیده است و آنقدر بزرگ است که شروع از بالای آن به تنهایی 3 متر ارتفاع دارد.

 

درختی از فرندیل، کالیفرنیا

این شهر کالیفرنیا به دلیل معماری آن که یادآور انگلستان ویکتوریایی است، به عنوان "دهکده ویکتوریایی" نیز شناخته می‌شود و اغلب مکان مورد استفاده برای فیلم‌هایی است که در قرن نوزدهم ساخته می‌شوند. از سال 1934، این سنت وجود دارد که صنوبر با ارتفاع بیش از 45 متر توسط آتش نشانی محلی تزئین می‌شود. این درخت کریسمس به یک نقطه عطف واقعی برای شهر کوچک Ferndale تبدیل شده است.

 

درخت کریسمس از دورتموند، آلمان

اگرچه ارتفاع آن بیش از 45 متر است و مطمئناً یکی از بزرگترین درختان کریسمس در جهان است، درخت دورتموند جاذبه اصلی بازار کریسمس است. با این حال، این یک درخت نیست بلکه از بیش از 1700 صنوبر تشکیل شده است که یکی روی دیگری قرار گرفته اند.

 

درخت کریسمس از شهر واتیکان

معمولاً درخت کریسمس میدان سنت پیتر در شهر واتیکان واقعاً باشکوه است و می‌تواند به راحتی با برخی از بزرگترین درختان کریسمس در جهان رقابت کند. به طور متوسط ​​این درخت کریسمس 30 متر ارتفاع دارد، اما اندازه آن هر سال متفاوت است.

برای فصل کریسمس 2017، یک درخت صنوبر غول پیکر به ارتفاع 25 متر از جنگل رومینکا در شمال شرقی لهستان در پایان نوامبر به واتیکان منتقل شد و با هزاران زیور آلات و رشته‌های مهره تزئین شد. هر سال درخت کریسمس از واتیکان از مناطق مختلف ایتالیا یا سایر کشورهای اروپایی می‌آید. این رسم بیش از 30 سال پیش توسط پاپ ژان پل دوم متولد لهستان معرفی شد.

 

درخت کریسمس از باغ وحش تولدو، ایالات متحده آمریکا

بیش از 25 سال است که باغ وحش تولدو مکانی است که بزرگترین جشن کریسمس در شهر برگزار می‌شود. این باغ وحش یک صنوبر نروژی زیبا دارد که هر ساله با هزاران چراغ تزئین می‌شود. با داشتن ارتفاع 25 متری ، کمی بالاتر از درخت کریسمس مرکز راکفلر است.

 

درخت کریسمس از مرکز راکفلر

جای تعجب نیست که نیویورک به عنوان یکی از زیباترین مقاصد کریسمس در جهان شناخته می‌شود، زیرا این شهر می‌داند که چگونه فصل تعطیلات را "انجام دهد". درخت کریسمس برپا شده در مرکز راکفلر یکی از بزرگترین درختان کریسمس در جهان است که ارتفاع متوسط ​​23 متر دارد .

در سال 2017، صنوبر نقره ای که از ایالت پنسیلوانیا آورده شده بود و 23 متر ارتفاع دارد، در مراسمی با حضور چهره‌های مهم دنیای موسیقی در اواخر نوامبر روشن شد. درخت کریسمس تا 7 ژانویه هر شب روشن می‌ماند، اما در کریسمس به مدت 24 ساعت روشن می‌ماند. پس از جشن‌ها، به سازمان غیردولتی Habitat for Humanity اهدا می‌شود تا خانه‌های چوبی برای افراد محروم بسازد.

 

درخت کریسمس از پراگ

پراگ یکی از شهرهای اروپایی است که نه تنها به دلیل بازارهای کریسمس و ساختمان‌های قرون وسطایی، بلکه به دلیل اینکه یکی از بزرگ ترین درختان کریسمس در جهان در اینجا قرار دارد، ارزش بازدید در نزدیکی کریسمس را دارد. درخت کریسمس پراگ با ارتفاعی حدود 21 متر با تزئینات شگفت انگیز فراوان تزئین شده است و کاملاً با خط افق شهر مطابقت دارد.

 

درخت کریسمس از میدان ترافالگار

روح کریسمس هر سال در خیابان‌های لندن زنده و زنده است، بنابراین طبیعتاً داشتن یک درخت کریسمس به زیبایی تزئین شده است. درخت کریسمس میدان ترافالگار در بریتانیا به طور متوسط 20 متر ارتفاع دارد .

درخت کریسمس از میدان ترافالگار لندن، هر ساله از سال 1947 توسط شهر اسلو نروژی اهدا می‌شود و معمولاً صنوبر 50 تا 60 ساله است که حدود 20 متر ارتفاع دارد.

 

درخت کریسمس از زوریخ، سوئیس

این درخت کریسمس افتخار بسیاری از سوئیسی‌ها در فصل کریسمس است و حدود 15 متر ارتفاع دارد . معمولاً در ایستگاه راه آهن زوریخ Hauptbahnoff نصب می‌شود و با بیش از 7000 زیور آلات ساخته شده از کریستال‌های Swarowski تزئین شده است.

 

درخت کریسمس ملی کاخ سفید

درخت کریسمس در کاخ سفید در مقایسه با سایر درختان چشمگیر موجود در لیست، حالت‌های بیشتری دارد و 9 تا 12 متر ارتفاع دارد . درخت کریسمس هر سال از آلاسکا آورده می‌شود و 50 درخت کریسمس کوچکتر دیگر که نماد تمام 50 ایالت آمریکا، پنج قلمرو و ناحیه کلمبیا هستند، احاطه شده است.

اگرچه تمام درخت‌های کریسمس در این فهرست درختان طبیعی هستند، اما ذکر این نکته ضروری است که درخت‌های کریسمس مصنوعی نیز در سرتاسر جهان بسیار محبوب هستند و دلیلی برای رقابت کشورهای مختلف برای کسب عنوان بزرگ‌ترین درخت کریسمس در جهان هستند.

به عنوان مثال، در سال 2016 بسیاری از داوطلبان سریلانکایی تلاش زیادی برای نصب یکی از بزرگترین درختان کریسمس در جهان برای فصل تعطیلات انجام می‌دهند. سازه فولادی که با چراغ‌ها و مخروط‌های صنوبر پوشانده شده است، با هدف ترویج هماهنگی مذهبی در سراسر کشور که اکثر ساکنان آن بودایی هستند، ساخته شده است. سازه عظیمی که در پایتخت کلمبو ساخته شد، شامل نزدیک به یک میلیون مخروط صنوبر، صدها متر نوارهای تزئینی و البته بابا نوئل روی سورتمه بود.

 

  • ۰۰/۱۱/۲۱
  • محمد مشتاقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی