کشاورزی و باغداری

نکاتی درباره باغبانی و کشاورزی

کشاورزی و باغداری

نکاتی درباره باغبانی و کشاورزی

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آبیاری منظم

آبیاری منظم پس از کاشت باعث رشد سریع ریشه می‌شود که برای استحکام درخت ضروری است. آبیاری به حفظ و ایستایی مطلوب راس در تاج درختان خصوصا درختان بزرگسال کمک می‌کند. درختانی که در طول دوره داشت به میزان کم آبیاری می‌شوند اغلب دارای ساقه‌های نامطلوب، کم، بد شکل و دو طرفه می‌شوند که بعداً می‌توانند از درخت جدا شوند.

شکاف‌ها (به اصطلاح لاتین ترک‌های یخبندان یا آفتابگیر) در امتداد پایین تنه نیز پس از کاشت با آبیاری کمی همراه است. از آنجا که بیشتر رشد ریشه در ماه‌های تابستان رخ می‌دهد، آبیاری در این زمان بسیار مهم است. اگر در اولین تابستان آبیاری کمی انجام دهید، رشد کل یک سال را از دست خواهید داد.

آبیاری در مناطق خاص

برخلاف گیاهان نوپا، تحقیقات به وضوح نشان می‌دهد که درختان و درختچه‌هایی که اخیراً پیوند خورده‌اند با آبیاری مکرر و سطحی، سریعترین ثمره را ایجاد می‌کنند. برای درختانی که در بهار یا تابستان کاشته می‌شوند، در چند ماه اول پس از کاشت هر هفته یک بار (مناطق بسیار سرد) و تا سه بار(مناطق بسیار گرم‌تر) آبیاری کنید. آبیاری روزانه در گرم‌ترین مناطق سریع‌ترین رشد و استحکام را فراهم می‌کند.

پس از چند ماه آبیاری اولیه مکرر، آبیاری هفتگی را تا زمان استحکام کامل گیاهان انجام دهید. در هر آبیاری، ۱ تا ۲ (آب و هوای سرد) یا ۲ تا ۳ (آب و هوای گرم) گالن آب در هر اینچ قطر تنه (به عنوان مثال ۲ تا ۶ گالن برای درخت ۲ اینچی) فقط بر روی پایین تنه و ریشه استفاده کنید

آبیاری در فصول خاص

در مناطق سردسیر، حتی در خشک‌ترین سال‌ها، آبیاری درختان کاشته شده در بهار و تابستان را می‌توان با شروع رنگ پاییزی متوقف کرد. چندین بار درختان پاییزه را آبیاری کنید و تا ریختن شاخ و برگ درختان برگریز منطقه ادامه دهید. در آب و هوای گرم، درختان را در فصل پاییز و زمستان آبیاری کنید، همانطور که در بهار و تابستان درختان کاشته شده است.

در آب و هوای خشک‌تر، بیابان از آبیاری اضافی در خارج از ناحیه حلقوی ریشه استفاده می‌کند و آب هدر می‌رود. بهتر است این کار را با ایجاد یک قطر بزرگ به ارتفاع چهار تا شش اینچ انجام دهید، لایه ای از خاک که آب را در خود نگه می‌دارد تا به خاک نفوذ کند. هفته ای دوبار تا بهار، هفته ای یک بار در تابستان و هنگام بارش باران آبیاری کنید، و در صورت گرم ماندن باران، هر هفته دو بار در پاییز آبیاری کنید. در زمستان یک یا دو بار در ماه و دو بار در هفته سپس بهار آینده از سر بگیرید.

دو بار در ماه در هوای گرم در بهار، تابستان و پاییز و یک یا دو بار در ماه در زمستان در سه تا پنج سال اول آبیاری کنید. بین سال‌های پنج تا هفت، هر سه هفته یکبار در هوای گرم و هر شش هفته یک بار در زمستان آبیاری کنید. پس از این، درختان صحرایی مقاوم به خشکی باید بتوانند در بارندگی طبیعی شاداب بمانند.

 

 

نکاتی در مورد آبیاری:

  • آبیاری روزانه را هنگام کاشت در زمستان یا هنگام کاشت در آب و هوای سرد حذف کنید.
  • هنگام کاشت درختان سخت شده و کشت شده در مزرعه که در حین تولید هرس شده بودند، می‌توان دفعات آبیاری را کمی‌کاهش داد (به عنوان مثال تا یک یا دو بار در هفته).
  • در هر آبیاری، ۱-۲ گالن (آب و هوای سرد) یا ۲-۳ گالن (گرم ترین آب و هوا) در هر اینچ را به پای درخت و در ناحیه حلقوی ایجاد شده بریزید. آب را به شکلی بریزید که تمام آب ناحیه حلقوی را فرا بگیرد. در صورت اشباع بودن این ناحیه از آب آبیاری نکنید.
  • برای رشد و استحکام درختان آبیاری باید بطور دقیق و منظم باشد. این موضوع در فصل تابستان بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.

 

منبع: بازرگانی شورش

  • محمد مشتاقی
  • ۰
  • ۰

در اینجا مواردی است که باید از آنها اجتناب کنید تا گل داودی شما تا حد ممکن دوام بیاورد و زیباترین شکوفه‌ها را داشته باشد.

مادران باشکوه با رنگهای قرمز، زرد، نارنجی، بنفش و سفید در همه جا در پاییز ظاهر می‌شوند. من دوست دارم از آنها برای نمایش پاییزی در ایوانم، همراه با ساقه‌های ذرت خشک شده، کدوها و کدو تنبل استفاده کنم. بعد از اینکه گلها سرانجام به پایان رسیدند، گاهی اواخر ماه نوامبر در آب و هوای گرم جنوبی من، اغلب سعی می‌کنم آنها را در باغ خود بکارم، زیرا اکثر مادران در واقع چند ساله هستند که در زمستان زنده می‌مانند .

اما در بهار بعدی، گیاهان من معمولاً به توده‌های ساقه مرده تبدیل می‌شوند. پس از بررسی با چند جوان حرفه ای برای رشد مادر، متوجه شدم که مادرانم را دیر کاشته ام. در حقیقت، مادران باغی به راحتی رشد می‌کنند، وقتی اشتباهات رایج زیر را بدانید که باید از آنها اجتناب کنید.

1. نادیده گرفتن نوع مادر

ایمی‌انفیلد، باغبان  Miracle-Gro، می‌گوید که مادران باغ باید تا اواخر تابستان یا اوایل پاییز در خارج از خانه کاشته شوند، بنابراین ریشه‌ها قبل از انجماد خاک زمان تشکیل دارند. مادران باغی که به عنوان مادران مقاوم یا بلژیکی نیز شناخته می‌شوند، در مراکز باغ و مهد کودک‌ها فروخته می‌شوند و در مناطق 5 تا 9 USDA چند ساله هستند، اما حتی وقتی در زمان مناسب کاشته می‌شوند، به چند چیز دیگر نیاز دارند، مانند زهکشی بسیار عالی . انفیلد می‌افزاید: "هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها در زمستان زنده بمانند، به ویژه در شمال شمالی که در ایالات متحده زندگی می‌کنید".

 

او توضیح می‌دهد که مادران گل فروشی، نوعی که در بخش گیاهان آپارتمانی فروشگاه مواد غذایی محلی شما فروخته می‌شود، به هیچ وجه قصد پیوند ندارند. "بر خلاف مادران باغ، این گیاهان به عنوان گیاهان گلدانی داخلی رشد می‌کنند و مقاوم در برابر سرما نیستند."

 

2. کاشت در سایه بسیار زیاد

سینتیا درامگول، مدیر گیاهان گلدانی و مادران با باغبانی باغبانی، می‌گوید که مادران باغ نیاز به آفتاب کامل یا حداقل آفتاب جزئی دارند . یک استثنا: در آب و هوای بسیار گرم، مادران از گرمترین سایه در گرم ترین قسمت روز بهره می‌برند. در غیر این صورت، به آنها مقدار زیادی آفتاب بدهید تا شکوفا شوند.

 

3. کودهای بیش از حد به گیاهان خود اضافه کنید

در فصل بهار، هنگامی‌که گیاهان شروع به رشد برگ و شاخه می‌کنند، می‌توانید به آنها کود نیتروژن بدهید . آنفیلد می‌گوید اما هنگامی‌که مادران جوانه‌های گل را تشکیل می‌دهند، بارور نکنید. در پاییز، مادران از کودی با فسفر بالا که رشد ریشه را تقویت می‌کند، سود خواهند برد.

 

4. فراموش کردن مادران آب

انفیلد می‌گوید یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می‌توانید با مادران کاشته شده در زمین انجام دهید، آبیاری نکردن آنها است. "روزها سردتر هستند، نور شدید خورشید نیست، بنابراین گیاهان، حتی در ظروف، به سرعت خشک نمی‌شوند. با این حال، گیاهان به آب نیاز دارند تا زمانی که زمین یخ بزند." در حالی که ممکن است در تابستان روزانه نیاز به آبیاری داشته باشید، اما پس از سرد شدن هوا، آبیاری را تنها زمانی انجام دهید که در لمس خشک شدن اینچ بالای خاک احساس شود. همین کار را برای مادران داخل گلدان انجام دهید.

 

5. قطع گیاهان به زودی

انفیلد توصیه می‌کند که مادران باغ خود را در پاییز سرگردان کنید، اما بقیه گیاه را تا آنجا که ممکن است تنها بگذارید. مادران از برگهای خود برای تبدیل نور خورشید به انرژی برای تشکیل ریشه استفاده می‌کنند. برای انجام هرس اضافی تا بهار بعد منتظر بمانید یا تا زمانی که ساقه‌ها دوباره روی زمین بمیرند. سپس، قبل از ظهور رشد جدید، ساقه‌ها را تا حدود یک اینچ بالاتر از سطح زمین برش دهید.

 

6. فشار دادن مادرها خیلی دیر (یا اصلا)

اگر نکات در حال رشد مادران باغچه خود را نچسبانید، آنها شکوفا می‌شوند، اما گیاهانی با ساقه‌های بلند و گلهای کمتر خواهید داشت. انفیلد می‌گوید: " نیش زدن برای برداشتن جوانه‌های گل به تشویق گیاه به شاخه شدن و پر شدن کمک می‌کند." "در اوایل جولای (حداکثر تا اواسط جولای) نیشگون گرفتن را متوقف کنید و اجازه دهید جوانه‌ها شکل گرفته و گل دهند."

 

7. عدم بهبود زهکشی

مادران در خاکی که ضعیف تخلیه می‌شود و بیش از حد مرطوب است، رشد نمی‌کنند. اینفیلد می‌گوید، این امر به ویژه در مناطق سرد زمستان صادق است. اگر خاک رس سنگین یا خاک فشرده دارید، مقداری خاک باغی یا کمپوست با کیفیت خوب مخلوط کنید تا شل شود و زهکشی محل کاشت شما بهبود یابد.

 

در نهایت، به خاطر داشته باشید که مادران پاییزی که امروزه در مراکز باغ فروخته می‌شوند، همان گیاهانی نیستند که 20 سال پیش فروخته می‌شوند. اگرچه مادران باغ در منطقه 5 مقاوم تلقی می‌شوند، پرورش دهندگان مادران پاییزی را با تپه‌های بزرگ گلهای نمایشی توسعه داده اند.

او می‌گوید، این امر منجر به گیاهانی شده است که ممکن است مانند گذشته مقاوم در برابر سرما نباشند. بنابراین، اگر مادران کاشته شده شما مانند چندساله واقعی برنمی‌گردند، فقط با آنها مانند یکساله رفتار کنید. هنگامی‌که آماده تزئین پاییز هستید و از شکوفه‌های رنگارنگ آنها برای یک فصل لذت می‌برید، آنها را با گیاهان زیبا و تازه جایگزین کنید.

  • محمد مشتاقی
  • ۰
  • ۰

انگور هزاران سال است که کشت می شود و توسط چندین تمدن باستانی به دلیل استفاده از آن در شراب مورد احترام قرار گرفته است. انواع مختلفی از انگور از جمله سبز ، قرمز ، سیاه ، زرد و صورتی وجود دارد. آنها به صورت خوشه ای رشد می کنند و در انواع دانه دار و بدون دانه وجود دارند. بازرگانی شورش ارائه دهنده انگور سیاه سردشت در سطح ایران می باشد.

انگور در آب و هوای معتدل در سراسر جهان از جمله جنوب اروپا ، آفریقا ، استرالیا و آمریکای شمالی و جنوبی کشت می شود. بیشتر انگورهایی که در ایالات متحده کشت می شوند اهل کالیفرنیا هستند. انگور به دلیل دارا بودن مواد مغذی و آنتی اکسیدان بالایی از فواید سلامتی برخوردار است.

در اینجا 12 فواید خوردن انگور برای سلامتی آورده شده است.

 

1. حاوی مواد مغذی ، به ویژه ویتامین C و K

انگور دارای چندین ماده مغذی مهم است.

یک فنجان (151 گرم) انگور قرمز یا سبز حاوی مواد مغذی زیر است:

کالری: 104
کربوهیدرات: 27.3 گرم
پروتئین: 1.1 گرم
چربی: 0.2 گرم
فیبر: 1.4 گرم
ویتامین C: 27 درصد از میزان مصرف روزانه مرجع (RDI)
ویتامین K: 28 درصد از RDI
تیامین: 7 درصد از RDI
ریبوفلاوین: 6 درصد از RDI
ویتامین B6: 6 درصد از RDI
پتاسیم: 8 of از RDI
مس: 10 of از RDI
منگنز: 5 درصد از RDI
یک فنجان (151 گرم) انگور بیش از یک چهارم RDI را برای ویتامین K تأمین می کند ، این ویتامین محلول در چربی برای لخته شدن خون و استخوان های سالم حیاتی است.

آنها همچنین منبع خوبی از ویتامین C هستند ، یک ماده مغذی ضروری و آنتی اکسیدان قوی برای سلامت بافت همبند لازم است.

 

خلاصه
انگور حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم است ، از جمله بیش از یک چهارم RDI برای ویتامین C و K.

 

2. محتوای آنتی اکسیدانی بالا ممکن است از بیماری های مزمن جلوگیری کند
به عنوان مثال آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند. آنها به ترمیم آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد ، که مولکول های مضری هستند که باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می شوند ، کمک می کند.

استرس اکسیداتیو با چندین بیماری مزمن از جمله دیابت ، سرطان و بیماری های قلبی مرتبط است. انگور سرشار از تعدادی ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی است. در حقیقت ، بیش از 1600 ترکیب گیاهی مفید در این میوه شناسایی شده است.

بیشترین غلظت آنتی اکسیدان ها در پوست و دانه ها یافت می شود. به همین دلیل ، بیشتر تحقیقات در مورد انگور با استفاده از عصاره دانه یا پوست انجام شده است. انگور قرمز به دلیل آنتوسیانین هایی که رنگ آنها را می دهد دارای تعداد بیشتری آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان های موجود در انگور حتی پس از تخمیر نیز وجود دارد ، به همین دلیل شراب قرمز نیز در این ترکیبات زیاد است. یکی از آنتی اکسیدان های موجود در این میوه رزوراترول است که به عنوان پلی فنول طبقه بندی می شود. مطالعات متعددی در مورد مزایای آن انجام شده است ، نشان می دهد که رزوراترول در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند ، قند خون را کاهش می دهد و در برابر توسعه سرطان محافظت می کند.

انگور همچنین حاوی ویتامین C ، بتا کاروتن ، کوئرستین ، لوتئین ، لیکوپن و اسید الاژیک است که آنتی اکسیدان های قوی نیز هستند.

 

خلاصه
انگور سرشار از آنتی اکسیدان است ، ترکیبات گیاهی مفیدی که ممکن است در برابر بیماری های مزمن مانند دیابت ، سرطان و بیماری های قلبی محافظت کند.

 

3. ترکیبات گیاهی ممکن است در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت کنند
انگور حاوی سطوح بالایی از ترکیبات گیاهی مفید است که ممکن است به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک کند. رزوراترول ، یکی از ترکیبات موجود در این میوه ، از نظر پیشگیری و درمان سرطان به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است. نشان داده شده است که با کاهش التهاب ، مانند یک آنتی اکسیدان و جلوگیری از رشد و گسترش سلول های سرطانی در بدن ، در برابر سرطان محافظت می کند.

با این حال ، ترکیب منحصر به فرد ترکیبات گیاهی موجود در انگور ممکن است مسئول فواید ضد سرطانی آنها باشد. علاوه بر رزوراترول ، انگور همچنین حاوی کورستین ، آنتوسیانین و کاتچین است - همه اینها ممکن است اثرات مفیدی در برابر سرطان داشته باشد. در مطالعات لوله آزمایش نشان داده شده است که عصاره انگور مانع از رشد و گسترش سلول های سرطانی روده انسان می شود.

علاوه بر این ، یک مطالعه روی 30 فرد بالای 50 سال نشان داد که خوردن 1 پوند (450 گرم) انگور در روز به مدت دو هفته نشانگرهای خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد. همچنین مطالعات نشان داده اند که عصاره های انگور رشد و گسترش سلول های سرطانی پستان را ، هم در مدل آزمایشگاهی و هم در موش ، مسدود می کند.

در حالی که مطالعات روی انگور و سرطان در انسان محدود است ، رژیم غذایی سرشار از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ، مانند انگور ، با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.

 

خلاصه
انگور حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی مفید مانند رزوراترول است که ممکن است در برابر انواع مختلف سرطان از جمله سرطان روده بزرگ و سرطان سینه محافظت کند.

 

4. برای سلامت قلب در روشهای مختلف تأثیرگذار مفید است
دلایل مختلفی وجود دارد که نشان می دهد خوردن انگور برای قلب مفید است. ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند
یک فنجان (151 گرم) انگور حاوی 288 میلی گرم پتاسیم است که 6 of از RDI است.

این ماده معدنی برای حفظ سطح سالم فشار خون ضروری است. مصرف کم پتاسیم با افزایش خطرات فشار خون بالا ، بیماری قلبی و سکته مرتبط است.

مطالعه ای روی 12،267 بزرگسال نشان داد افرادی که سطوح بالاتری از پتاسیم نسبت به سدیم مصرف می کنند ، کمتر از افرادی که پتاسیم کمتری مصرف می کنند ، در اثر بیماری های قلبی جان خود را از دست می دهند.

ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند
ترکیبات موجود در انگور ممکن است با کاهش جذب کلسترول به محافظت در برابر سطوح بالای کلسترول کمک کند. در یک مطالعه روی 69 فرد مبتلا به کلسترول بالا ، خوردن سه فنجان (500 گرم) انگور قرمز در روز به مدت هشت هفته نشان داد که کلسترول LDL کل و "بد" را کاهش می دهد. انگور سفید تأثیر یکسانی نداشت. علاوه بر این ، رژیم های سرشار از رزوراترول ، مانند رژیم مدیترانه ای ، سطح کلسترول را نیز کاهش می دهد .

 

خلاصه
ترکیبات موجود در انگور و شراب قرمز ممکن است از بیماری های قلبی محافظت کند. انگور ممکن است به کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند.

 

5. ممکن است سطح قند خون را کاهش داده و در برابر دیابت محافظت کند
انگور حاوی 23 گرم قند در هر فنجان (151 گرم) است ، که ممکن است شما را متعجب کند که آیا برای افراد دیابتی گزینه مناسبی است. آنها دارای شاخص گلیسمی پایین (GI) 53 هستند ، معیاری برای نشان دادن سرعت غذا در افزایش قند خون. علاوه بر این ، ترکیبات موجود در انگور حتی ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. در یک مطالعه 16 هفته ای روی 38 مرد ، افرادی که روزانه 20 گرم عصاره انگور مصرف می کردند ، در مقایسه با گروه کنترل سطح قند خون خود را کاهش دادند.

علاوه بر این ، نشان داده شده است که رسوراترول حساسیت به انسولین را افزایش می دهد ، که ممکن است توانایی بدن شما را در استفاده از گلوکز و در نتیجه سطح قند خون را کاهش دهد. رسوراترول همچنین تعداد گیرنده های گلوکز را در غشای سلولی افزایش می دهد ، که ممکن است تأثیر مفیدی بر قند خون داشته باشد. مدیریت سطح قند خون در طول زمان عامل مهمی در کاهش خطر ابتلا به دیابت است.

 

خلاصه
اگرچه انگور سرشار از قند است ، اما شاخص گلیسمی پایینی دارد. علاوه بر این ، ترکیبات موجود در انگور ممکن است از قند خون بالا محافظت کند.

 

6. حاوی چندین ترکیب است که برای سلامت چشم مفید است
مواد شیمیایی گیاهی موجود در انگور ممکن است در برابر بیماریهای شایع چشم محافظت کند. در یک مطالعه ، موش هایی که از رژیم غذایی تکمیل شده با انگور استفاده می کردند ، علائم کمتری از آسیب به شبکیه را نشان دادند و عملکرد شبکیه چشم بهتری در مقایسه با موش هایی که از میوه تغذیه نمی کردند ، داشتند.

در یک مطالعه لوله آزمایش ، رسوراترول نشان داد که از سلولهای شبکیه چشم انسان در برابر اشعه ماوراء بنفش A محافظت می کند. این ممکن است خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا (AMD) ، یک بیماری شایع چشم را کاهش دهد. بر اساس یک مطالعه مروری ، رسوراترول همچنین ممکن است به محافظت در برابر گلوکوم ، آب مروارید و بیماری دیابتی چشم کمک کند.

علاوه بر این ، انگور حاوی آنتی اکسیدان لوتئین و زاگزانتین است. چندین مطالعه نشان داده است که این ترکیبات به محافظت از چشم در برابر آسیب نور آبی کمک می کند.

 

خلاصه
انگور حاوی ترکیبات متعددی مانند رزوراترول ، لوتئین و زآگزانتین است که ممکن است در برابر بیماری های شایع چشمی از جمله دژنراسیون ماکولا وابسته به سن ، آب مروارید و گلوکوم محافظت کند.

 

7. ممکن است حافظه ، توجه و خلق و خو را بهبود بخشد
خوردن انگور ممکن است برای سلامت مغز شما مفید باشد و حافظه شما را تقویت کند. در یک مطالعه 12 هفته ای بر روی 111 فرد مسن سالم ، 250 میلی گرم مکمل انگور در روز به طور قابل توجهی نمرات یک آزمون شناختی را اندازه گیری کرد که توجه ، حافظه و زبان را در مقایسه با مقادیر پایه اندازه گیری می کرد.

مطالعه دیگری بر روی جوانان سالم نشان داد که نوشیدن حدود 8 اونس (230 میلی لیتر) آب انگور 20 دقیقه پس از مصرف ، هم سرعت مهارت های مربوط به حافظه و هم خلق و خو را بهبود می بخشد. مطالعات روی موش ها نشان داده است که رزوراترول در صورت مصرف به مدت 4 هفته یادگیری ، حافظه و خلق و خو را بهبود می بخشد. علاوه بر این ، مغز موش ها نشانه هایی از افزایش رشد و جریان خون را نشان داد.

رسوراترول همچنین ممکن است به محافظت در برابر بیماری آلزایمر کمک کند ، اگرچه برای تأیید این امر به مطالعات روی انسان نیاز است.

 

خلاصه
انگور حاوی ترکیباتی است که ممکن است حافظه ، توجه و خلق و خو را بهبود بخشد و در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند ، اگرچه برای تأیید برخی از این مزایا به تحقیقات انسانی بیشتری نیاز است.

 

8. حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم برای سلامت استخوان است
انگور حاوی بسیاری از مواد معدنی لازم برای سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، فسفر ، منگنز و ویتامین K است. اگرچه مطالعات روی موش ها نشان داده است که رزوراترول تراکم استخوان را بهبود می بخشد ، اما این نتایج در انسان ها تأیید نشده است.

در یک مطالعه ، موش هایی که به مدت 8 هفته از پودر انگور خشک شده استفاده کردند ، در مقایسه با موش هایی که پودر را دریافت نکردند ، جذب و حفظ کلسیم بیشتری در استخوان داشتند. مطالعات مبتنی بر انسان در مورد تأثیر انگور بر سلامت استخوان در حال حاضر وجود ندارد.

 

خلاصه
انگور حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم برای سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، منیزیم ، فسفر و ویتامین K است. مطالعات روی موش ها نشان داده است که انگور ممکن است اثرات محافظتی روی استخوان ها داشته باشد ، اما برای تأیید این فواید به مطالعات انسانی نیاز است.

 

9. ممکن است در برابر باکتری ها ، ویروس ها و عفونت های مخمری محافظت کند
نشان داده شده است که ترکیبات متعددی در انگور در برابر عفونت های باکتریایی و ویروسی محافظت کرده و با آنها مبارزه می کند. انگور منبع خوبی از ویتامین C است که به دلیل تأثیر مفید آن بر سیستم ایمنی بدن شما مشهور است. در مطالعات لوله آزمایش نشان داده شده است که عصاره پوست انگور در برابر ویروس آنفولانزا محافظت می کند.

علاوه بر این ، ترکیبات موجود در انگور در مطالعات لوله آزمایش از گسترش ویروس تبخال ، آبله مرغان و مخمر جلوگیری کرد. رسوراترول همچنین ممکن است در برابر بیماریهای ناشی از غذا محافظت کند. وقتی به انواع مختلف غذا اضافه شد ، نشان داده شد که از رشد باکتری های مضر مانند E. Coli جلوگیری می کند.

 

خلاصه
انگور حاوی ترکیبات متعددی است که اثرات مفیدی در برابر برخی از باکتری ها ، ویروس ها و عفونت های قارچی نشان داده است.

 

10. ممکن است پیری را کند کرده و طول عمر را افزایش دهد
ترکیبات گیاهی موجود در انگور ممکن است بر پیری و طول عمر تأثیر بگذارد. نشان داده شده است که رسوراترول طول عمر را در انواع گونه های جانوری افزایش می دهد. این ترکیب خانواده ای از پروتئین ها به نام سیرتوئین ها را تحریک می کند که با طول عمر مرتبط هستند.

یکی از ژنهایی که رزوراترول فعال می کند ، ژن SirT1 است. این همان ژنی است که با رژیم های کم کالری فعال می شود و در مطالعات حیوانی با طول عمر بیشتر مرتبط است. رسوراترول همچنین بر چندین ژن دیگر مرتبط با افزایش سن و طول عمر تأثیر می گذارد.

 

خلاصه
نشان داده شده است که رسوراترول موجود در انگور ژن های مرتبط با پیری کندتر و طول عمر بیشتر را فعال می کند.

 

11. ممکن است با کاهش التهاب از بیماری های مزمن جلوگیری کند
التهاب مزمن نقش مهمی در ایجاد بیماریهای مزمن مانند سرطان ، بیماریهای قلبی ، دیابت ، آرتریت و بیماریهای خودایمنی ایفا می کند. رسوراترول با خواص ضد التهابی قوی مرتبط است. در مطالعه ای بر روی 24 مرد مبتلا به سندرم متابولیک-یک عامل خطر برای بیماری های قلبی-عصاره پودر انگور معادل تقریباً 1.5 فنجان (252 گرم) انگور تازه تعداد ترکیبات ضد التهابی در خون آنها را افزایش داد.

به طور مشابه ، مطالعه دیگری روی 75 فرد مبتلا به بیماری قلبی نشان داد که مصرف عصاره پودر انگور در مقایسه با گروه کنترل سطح ترکیبات ضد التهابی را افزایش می دهد. مطالعه بر روی موش های مبتلا به بیماری التهابی روده نشان داد که آب انگور نه تنها علائم بیماری را بهبود می بخشد ، بلکه سطح ترکیبات ضد التهابی خون را نیز افزایش می دهد.

 

خلاصه
انگور حاوی ترکیباتی است که ممکن است دارای اثرات ضد التهابی باشند ، که ممکن است در برابر برخی بیماری های قلبی و روده محافظت کند.

 

12. خوشمزه ، همه کاره و به راحتی در رژیم غذایی سالم گنجانده شده است
انگور را می توان به راحتی در رژیم غذایی سالم گنجاند. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید:

  • انگور را به عنوان میان وعده ساده بخورید.
  • انگور را منجمد کنید تا یک غذای سرد داشته باشید.
  • انگور خرد شده را به سالاد سبزیجات یا مرغ اضافه کنید.
  • از انگور در سالاد میوه استفاده کنید.
  • انگور یا آب انگور را به اسموتی اضافه کنید.
  • برای پیش غذا یا دسر ، انگور را به تخته پنیر اضافه کنید.
  • 100 درصد آب انگور بنوشید.

خلاصه
انگور خوشمزه است و به راحتی می توانید آن را برای صبحانه ، ناهار ، شام یا به عنوان یک میان وعده مناسب و مفید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.


خط پایانی
انگور حاوی چندین ماده مغذی مهم و ترکیبات گیاهی قوی است که برای سلامتی شما مفید است. اگرچه حاوی قند هستند ، اما شاخص گلیسمی پایینی دارند و به نظر نمی رسد سطح قند خون را افزایش دهند.

آنتی اکسیدان های موجود در انگور ، مانند رزوراترول ، التهاب را کاهش می دهد و ممکن است به محافظت در برابر سرطان ، بیماری های قلبی و دیابت کمک کند. انگور را می توان به راحتی به عنوان آب میوه یا شراب در رژیم غذایی خود گنجانید. برای بیشترین فواید ، انگور تازه و قرمز را بر انگور سفید انتخاب کنید.

  • محمد مشتاقی