کشاورزی و باغداری

نکاتی درباره باغبانی و کشاورزی

کشاورزی و باغداری

نکاتی درباره باغبانی و کشاورزی

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بادام زمینی یک حبوبات سرشار از درشت مغذی‌ها مانند پروتئین و چربی و همچنین مواد معدنی مانند روی، منیزیم و سدیم است. به گفته کتابخانه ملی پزشکی، اگرچه بادام‌زمینی بیشتر به‌خاطر نقش خود به‌عنوان یک اسپری خوشمزه معروف به دستگاه کره گیر بادام زمینی شناخته می‌شود، اما بادام زمینی به‌طور گسترده برای شیرینی‌پزی‌ها، محصولات میان وعده، سوپ‌ها و دسرها نیز استفاده می‌شود. کره بادام زمینی در انواع مختلفی از جمله کلفت، خامه‌ای و طبیعی (تهیه شده بدون روغن هیدروژنه) وجود دارد.

کره بادام زمینی منبع خوشمزه پروتئین (و لذت بخش) برای بسیاری است. اگرچه بسیاری از مردم آن را به دلیل نقش محوری آن در ساندویچ عالی آمریکایی، کره بادام زمینی و ژله می‌شناسند، اما اغلب به دلیل تطبیق پذیری آن در غذاهای شیرین و خوش طعم شناخته نمی‌شود. به طور واقع بینانه، بادام زمینی را می‌توان به عنوان سنگ بنای طعم یا بلوک ساختمانی برای مواد دیگر در انواع دستور العمل‌ها و غذاهای مختلف استفاده کرد. در اینجا چند روش خلاقانه برای استفاده از کره بادام زمینی در آشپزخانه آورده شده است - که شامل قرار دادن آن در یک ساندویچ نمی‌شود!

 

گرانولاهای خانگی درست کنید

میله‌های گرانولا را می‌توان به راحتی در خانه با انواع میوه‌های خشک، آجیل، غلات و دانه‌ها درست کرد. آنها می‌توانند مقدار زیادی پروتئین، چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌ها را فراهم کنند که شما را در تمام طول روز حفظ می‌کند. بهترین از همه، این میله‌های گرانولا را می‌توان برای تناسب با طعم‌ها و بافت‌هایی که دوست دارید سفارشی کرد.

کره بادام زمینی یک افزودنی چسبناک به گرانولاهای خانگی است. کره بادام زمینی نه تنها طعمی قوی به گرانولا می‌دهد، بلکه می‌تواند به جو، دانه‌ها و آجیل‌ها کمک کند تا به یکدیگر بچسبند. متخصصان رژیم غذایی Real Food قبل از پخت در یک ظرف پخت 9×9، جو دوسر، کره بادام زمینی، چیپس شکلات، شربت افرا و تخم مرغ را با هم ترکیب می‌کنند. این گرانولا را می‌توان تا 10 روز در یخچال یا چند ماه در فریزر نگهداری کرد. برای دستور العمل بدون تخم مرغ، سعی کنید تخم کتان را جایگزین کنید.

 

آن را روی یک s'more پخش کنید

S'mores یک آتش سوزی کلاسیک است که با ترکیبی از کراکرهای ترد گراهام، شکلات آب شده و گل ختمی پف کرده ساخته شده است. با توجه به Camping for Foodies، راه‌های زیادی برای جاز کردن s'mores سنتی وجود دارد که شامل برخی از طعم‌های بزرگسالان می‌شود - که بیشتر آنها شامل کره بادام زمینی است. قبل از افزودن شکلات و مارشمالو برشته، کره بادام زمینی را روی کراکر گراهام بکشید. یا، یک فنجان کره بادام زمینی را به جای مربع شکلات Hershey روی s'more جایگزین کنید. اگرچه ممکن است نسبت کره بادام‌زمینی به شکلات عالی به نظر برسد، به جای فنجان کره بادام‌زمینی سنتی، از یک لیوان نازک ریس برای حداکثر مزیت ریس استفاده کنید.

برای افزودن بیشتر کره بادام زمینی به s'more، به قول سناباد ماشین کراکر گراهام را با یک کوکی بادام زمینی یا ویفر تعویض کنید. کوکی‌های ویفری ناتر باتر یک لایه نازک کره بادام زمینی را با یک کوکی ویفری نازک تر ترکیب می‌کنند. برای داشتن حسی خانگی تر، یک کوکی کره بادام زمینی سه ماده‌ای تهیه شده با کره بادام زمینی، تخم مرغ و شکر را امتحان کنید.

 

یک سس دیپینگ برای اسپرینگ رول درست کنید

اسپرینگ رول یک غذای سبک و ساده است که با پروتئین (معمولاً مرغ، میگو یا توفو)، سبزیجات تازه خرد شده تهیه می‌شود و با سس تکمیلی سرو می‌شود. رول‌ها را می‌توان به صورت سرخ شده یا خام سرو کرد، که آنها را به یک مکمل همه کاره برای هر رژیم غذایی تبدیل می‌کند.

برای تهیه سس دیپینگ برای اسپرینگ رول‌ها، اتاق چشیدن کاسا لاگو توصیه می‌کند 1 فنجان کره بادام زمینی خامه‌ای، آب لیموترش، سس سویا، سیریراچا و شکر قهوه‌ای را در ظرف سرو ترکیب کنید. این سس را می‌توانید چند روز در یخچال بگذارید و در طول هفته با اسپرینگ رول‌های ناهار مناسب خواهد بود. طعم غذای آسیایی توصیه می‌کند ادویه‌هایی مانند زنجبیل یا سیر تازه رنده‌شده اضافه کنید، که می‌تواند حسی تند به اسپرینگ رول اضافه کند (ما در حال حاضر آب دهانمان را می‌ریزیم). روغن کنجد می‌تواند یک عمق طعم‌دار جدید ایجاد کند، در حالی که شربت افرا می‌تواند رنگ شیرینی به سس بادام‌زمینی بدهد. هر گونه‌ای که انتخاب کنید حتما خوشمزه خواهد بود.

 

آن را به یک تخته غذاخوری اضافه کنید

کره بادام زمینی یک افزودنی عالی برای یک تخته غذاخوری مناسب برای کودکان است. کره آجیل چربی‌های ضروری و پروتئین مورد نیاز بچه‌های در حال رشد را فراهم می‌کند، اما با طعمی که افراد در تمام سنین آن را دوست دارند. یک پیمانه از کره بادام زمینی ترد یا صاف مورد علاقه خود را با چوب شور، برش‌های سیب، برش‌های موز یا کرفس سرو کنید. بچه‌ها هم عاشق رول آپ هستند. Seeded at the Table توصیه می‌کند کره بادام‌زمینی و موز را در یک تورتیلای گندم کامل بغلتانید و آنها را در دیسک‌های کوچکی برای سرو برش دهید.

یک دیپ کره بادام زمینی را می‌توان با افزودن مواد ساده طعم دار کرد. Hayl's Kitchen پوره کردن کره بادام زمینی را با پودر کره بادام زمینی (مانند PB2)، پودر پروتئین وانیل و شیر بادام برای یک میان وعده پر پروتئین توصیه می‌کند. Life Made Simple پیشنهاد می‌کند کره بادام زمینی خامه‌ای را با ماست یونانی و عسل پوره کنید تا حجم و پروتئین را افزایش دهید. برای طعمی لذیذتر، این دستور غذای بادام زمینی و ماست تایلندی تهیه شده از کشاورزان لبنیات کانادا حاوی زنجبیل، سیر و آب لیمو است – که آن را به بهترین ترکیب برای آغشته کردن مرغ کبابی در طول تابستان تبدیل می‌کند.

 

اسموتی درست کنید

اسموتی‌ها یک میان وعده همه کاره هستند که می‌توان آن را بر اساس موادی که در فریزر در اختیار دارد تغییر داد. کره بادام زمینی به خوبی با موز و شکلات جفت می‌شود، اما می‌تواند در اسموتی‌های میوه به عنوان منبع خوبی از چربی و پروتئین نیز استفاده شود. کره آجیل مورد علاقه خود را با موز یخ زده، ماست، عسل یا شربت افرا و کمی شربت شکلات ترکیب کنید. برای افزایش پروتئین، یک پیمانه از کره بادام زمینی یا پودر پروتئین شکلات مورد علاقه خود را اضافه کنید.

جمع‌آوری کیسه‌های اسموتی از پیش بسته‌بندی شده می‌تواند به‌موقع کاهش یابد و نسبت کامل میوه‌ها، غلیظ‌کننده‌ها و شیرین‌کننده‌ها را به راحتی تقسیم کند. میوه‌ها و سبزیجات دلخواه را به ظرف مناسب در فریزر اضافه کنید و آن‌ها را با کره آجیل، ماست یا شیرین کننده در مخلوط کن بریزید. صمغ زانتان می‌تواند یک ماده غلیظ کننده برای اسموتی‌ها نیز باشد - فقط مطمئن شوید که آن را در طول فرآیند مخلوط کردن به جای فریز کردن آن با میوه شب قبل، اضافه کنید.

 

آن را روی بستنی مورد علاقه خود بریزید

بستنی یک خوراکی خوشمزه تابستانی است که فقط با کره بادام زمینی بهتر می‌شود! یک قطره کره بادام زمینی را به طعم بستنی تابستانی مورد علاقه خود اضافه کنید تا یک چرخش نمکی و بادام زمینی داشته باشید. طعم‌هایی که بهترین تضاد با طعم بادام زمینی دارند عبارتند از شکلات، خمیر براونی، موز، وانیل و حتی قهوه!

برای رویه مذاب تر، House of Nash Eats توصیه می‌کند ½ فنجان کره بادام زمینی خامه ای، ½ فنجان شیر تغلیظ شده شیرین، 5 قاشق غذاخوری شیر و 1 قاشق چای خوری عصاره وانیل را در قابلمه‌ای روی حرارت ملایم قرار دهید تا غلیظ شود. برای جایگزینی بدون لبنیات، GoDairyFree پیشنهاد می‌کند کره بادام زمینی خامه‌ای را با روغن نارگیل ذوب شده، شربت افرا، شکر قنادی و نمک ترکیب کنید. برای رویه کره بادام زمینی شکلاتی، شکلات تیره یا شیری ذوب شده را به کره بادام زمینی خود اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. این تاپینگ کره بادام زمینی خانگی را می‌توان در کنار بستنی از جمله پنکیک، براونی و پیزوکی، روی یک تن از محصولات پخته شده و خوراکی‌های شیرین استفاده کرد.

 

پد تای را در خانه درست کنید

Pad Thai یک غذای نودل وک با الهام از تایلندی است که با پروتئین، نودل‌های نرم، سبزیجات برش داده شده و سس تمرهندی درست می‌شود. اطرافش آرامش بخش، گرم و تند است. اگرچه پد تای به طور سنتی با رشته فرنگی برنج درست می‌شود، سعی کنید نودل‌های خیار، هویج مارپیچی یا کدو سبز مارپیچی را جایگزین نودل‌های کم کربوهیدرات و بدون گلوتن کنید. این دستور را می‌توان با جایگزین کردن توفو به جای مرغ یا میگو و حذف تخم‌مرغ، وگان یا گیاه‌خواری درست کرد. تمر هندی را می‌توان با آمینوهای نارگیل برای طعم تند مشابه (بدیهی است که تند به خوبی جایگزین کرد)

اگر رفتن به رستوران تایلندی محلی شما امکان پذیر نیست، چرا سعی نکنید در خانه پد تای درست کنید؟ برای تهیه سس بادام زمینی برای پد تایلندی خود، به سادگی کره بادام زمینی، تمر هندی، سرکه برنج قهوه ای، عسل، روغن کنجد و لیموترش را با هم اضافه کنید تا مزه دار شود. آشپزخانه داغ تایلندی توصیه می‌کند حرارت را با تکه‌های چیلی و سیر افزایش دهید.

 

سس سالاد بادام زمینی درست کنید

سس سالاد کره بادام‌زمینی با الهام از آسیایی یک سرآشپز، کره بادام‌زمینی خامه‌ای، لیموترش، سرکه برنج، روغن، سس سویا، سیر، زنجبیل، شکر و ادویه‌ها را برای تکمیل بستر تازه‌ای از کلم، خیار، هویج رنده‌شده، و ادامه ترکیب می‌کند. دستور العمل‌های دیگر پیشنهاد می‌کند که سس سالاد بادام زمینی را جایگزین سس مایونز در سالاد کلم کنید. این جایگزینی لایه‌ای خلاقانه از طعم بادام زمینی را به ارمغان می‌آورد که شبیه بسیاری از مواد و تکنیک‌های مورد استفاده در آشپزی تایلندی است.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در سس‌های بادام‌زمینی ظاهر شود این است که کره بادام‌زمینی به جای پراکنده شدن در سس، به شکل جامد در می‌آید. «غذای بی پایان» پیشنهاد می‌کند سس‌های چرب (مانند کره بادام‌زمینی یا سس‌های مبتنی بر کره بادام) را (با دست یا با استفاده از غذاساز) با آب سرد تکان دهید و هر بار تا یک هفته در یخچال بگذارید. سس بادام زمینی همچنین می‌تواند به عنوان افزودنی خوش طعم در ساتای مرغ استفاده شود یا روی یک بستر گرم برنج بریزد.

 

فنجان‌های خانگی کره بادام زمینی درست کنید

فنجان‌های کره بادام زمینی خانگی یک شیرینی خوشمزه است که می‌توانید در عرض چند دقیقه درست کنید! کره بادام زمینی، شکر قنادی، نمک و شربت ذرت را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو ذوب کنید تا نرم شوند. در همین حین، یک قالب کاپ کیک را با آستر آماده کنید و در شکلات شیری آب شده بریزید تا حدود ¼ اینچ بالا بیاید. یک پیمانه فیلینگ کره بادام زمینی را اضافه کنید، شکلات را بپوشانید و حداقل 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شود. شکلات تلخ را می‌توان به راحتی جایگزین شکلات شیری در این دستور پخت کرد، پس با خیال راحت خلاقیت به خرج دهید!

این دستور غذا را می‌توان به گونه‌ای تغییر داد که با هر طعم یا تاپینگ مورد نظر مطابقت داشته باشد. مقداری نمک دریای پوسته‌دار یا بادام‌زمینی برشته شده و نمک‌زده را به آن اضافه کنید تا نمکی ترد کنید. اضافه کردن ترد چوب شور خرد شده یا چیپس سیب زمینی برش داده شده در کتری را برای دریافت تازه از غذای میان وعده اضافه کنید. برای افزودن شیرین، سعی کنید قبل از بستن با شکلات، یک پیمانه مربای توت فرنگی را به بالای کره بادام زمینی اضافه کنید.

 

آن را به بلغور جو دوسر اضافه کنید

بلغور جو دوسر یک گزینه صبحانه سیر کننده پر از بتا گلوکان، فیبر پیچیده با خواص ضد التهابی شناخته شده است. با توجه به T.H. دانشکده بهداشت عمومی چان در دانشگاه‌هاروارد، بلغور جو دوسر یکی از مغذی ترین غذاهای صبحانه است. این بدان معنی است که مقدار زیادی از درشت مغذی‌ها (پروتئین، فیبر و چربی) را برای ارزش کالری پایین فراهم می‌کند. این دانه همچنین به طور طبیعی بدون گلوتن است، و آن را به گزینه‌ای برای افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن یا بیماری سلیاک تبدیل می‌کند. بلغور جو دوسر همه کاره است. می‌توان آن را گرم یا سرد درست کرد. اگر برای گروه بزرگی آشپزی می‌کنید بلغور جو دوسر را در آرام پز درست کنید یا جو دوسر را برای یک دستور غذای سریع در حال حرکت امتحان کنید.

یک تکه کره بادام زمینی روی بلغور جو دوسر به خوبی با شکلات، موز، دانه‌های چیا، گرانولا یا دانه‌های کتان جفت می‌شود. برای افزایش پروتئین، در حین پختن جو دوسر، یک پیمانه پودر پروتئین به بلغور جو دوسر اضافه کنید. برای اینکه کره بادام زمینی خامه‌ای نشود، سعی کنید کره بادام زمینی پودر شده مانند PB2 را مخلوط کنید.

 

آن را روی نان تست و کراکر بمالید

هیچ چیز آرام تر از صبح با یک فنجان قهوه و یک تکه نان تست کره بادام زمینی وجود ندارد. برای ترکیب نان تست عالی با کره بادام زمینی، وزن و بافت مورد نظر را در نظر بگیرید. نان ضخیم‌تر خریداری شده از فروشگاه ممکن است با طعم بادام زمینی اسپرید مقابله کند. برای یک گزینه سبک تر، یک نان نازک را در نظر بگیرید. اگر تصمیم دارید از نان تست طعم‌دار استفاده کنید، در نظر بگیرید که چگونه این طعم‌ها ممکن است با کره بادام‌زمینی (و هر تاپینگ اضافی مورد نظر) تداخل داشته باشند.

نان تست کره بادام زمینی با سیب یا موز نازک برش خورده یا کمی عسل یا شربت افرا به خوبی جفت می‌شود. برای تجربه‌ای همهجانبه از کره بادام زمینی، اسپری‌های آجیل گیاهی Fix & Fogg را امتحان کنید. آنها در طعم‌های نوآورانه مانند همه چیز خوش طعم با دانه‌های کنف، بادام، پپیتا، چیا، کنجد، آفتابگردان و دانه‌های کتان در لایه‌هایی از کره بادام زمینی شور ترکیب شده اند. برای طرفداران نان تست شیرین، Fix & Fogg قهوه و کره بادام زمینی افرا تهیه شده با قهوه تازه برشته شده و شربت افرا Vermont را ارائه می‌دهد.

 

یک پای کره بادام زمینی درست کنید

پای کره بادام زمینی یک دسر خوشمزه برای مناسبت‌های خاص (و آخر شب روی کاناپه) است. این دستور تهیه پای کره بادام‌زمینی با الهام از تاگالونگ بهتر از یک کوکی دخترانه است - یک پوسته کراکر نرم کره‌ای را با یک پنیر خامه‌ای کره بادام‌زمینی پوشانده شده با گاناش شکلاتی منحط ترکیب می‌کند. برای تهیه پوسته ترد، دستور پخت کراست را به مدت 15 تا 20 دقیقه تا زمانی که ترد شود، توصیه می‌کند و اجازه دهید قبل از ریختن با قاشق در مخلوط کره بادام زمینی، پوسته خنک شود. این کار از خیس شدن پوسته ته آن جلوگیری می‌کند و نشت را از فیلینگ یا گاناش به داخل پوسته کاهش می‌دهد.

تغییرات در دستور پخت سنتی پای کره بادام‌زمینی شامل پای کره بادام‌زمینی بدون پخت با چوب شور خرد شده و پوسته OREO (به‌جای کراکر گراهام) است. یک پیمانه فنجان کره بادام زمینی خرد شده یا بادام زمینی بوداده را برای بافت و حتی طعم بیشتر بادام زمینی اضافه کنید. روی آن شربت شکلات یا کمی کره بادام زمینی ذوب شده روی آن بمالید.

 

آن را روی پاپ کورن بریزید

بر اساس اخبار انجمن قلب آمریکا، ذرت بو داده یکی از مغذی‌ترین میان وعده‌های غلات کامل است زیرا محتوای فیبر بالایی دارد. و چه چیزی بهتر از ترکیب یک دانه فیبری با اسپری مغذی و چرب مانند کره بادام زمینی؟ برای تهیه پاپ کورن کره بادام زمینی در خانه، کافی است مارک مورد علاقه خود کره بادام زمینی را به مدت 30 تا 40 ثانیه در مایکروویو ذوب کنید و به آرامی آن را روی پاپ کورن تازه بریده شده بریزید.

نیویورک تایمز خاطرنشان می‌کند که مهمترین بخش تهیه پاپ کورن خوب، اطمینان از گرما یکنواخت است. پاپ کورن اجاق گاز معمولاً طعم‌دارتر و تردتر است زیرا در روغن ریخته می‌شود. پاپرهای هوا و مایکروویوها از روغن استفاده نمی‌کنند، بنابراین کمی جویدنی تر و طعم کمتری دارند. اگر زمان کافی برای تهیه پاپ کورن با هوا یا اجاق گاز خود را ندارید، پاپ کورن مایکروویو بدون طعم و روغن را امتحان کنید. این پتانسیل طعم رویه کره بادام زمینی را به حداکثر می‌رساند!

  • محمد مشتاقی