مقاله زیر شامل اطلاعاتی است که از مصاحبههای کشاورزی با متئو پیتروبلی، موسس و مدیر عامل شرکت Agripublica ، مدیرعامل بازرگانی شورش تولید کننده انگور سیاه سردشت و بنجامین نچماد، برنامهریز توسعه و کاربری زمین در توپولوژی انجام شده است .
بحران رو به رشد در فضاهای شهری
هر روز که میگذرد، دهانهای بیشتری برای تغذیه وجود دارد. و در عین حال، در حالی که زمین شهری گران است، زمینهای متروکه یا بلااستفاده زیادی در این شهرهای ساخته شده وجود دارد.
برای زمینه در مورد گستردگی این موضوع، شهر نیویورک خود بیش از 1000 سایت خالی متعلق به شهر دارد . اما، چرا این یک مشکل است؟
اگر ساختمانهای خالی یا مکانهای متروکه را در محله خود میبینید، احتمالاً میدانید که تنها مشکل آنها نیست. این سایتها نشانهای از مشکلات بزرگتر در سطح جامعه یا در سطح شهر مانند حملونقل عمومیناکافی، دسترسی محدود به مشاغل، نابرابری اقتصادی و جداسازی هستند.
این فضاهای خالی چه پتانسیلی برای خدمت رسانی بهتر به جوامع خود دارند؟ و با توجه به اینکه گفته میشود غذا در پیوند چندین مشکل زیست محیطی و اجتماعی قرار دارد، چگونه میتواند به ما کمک کند تا این نگرانیهای مختلف را بهتر حل کنیم؟
راه حل واضح به نظر میرسد: ما باید این فضاهای خالی را برای مقابله با نگرانیهای فزاینده ناامنی غذایی بازسازی کنیم.
در اینجا 7 فضایی وجود دارد که میتوانیم برای تولید غذا تغییر دهیم:
شماره 1: سایتهای خالی متعلق به شهرها
نیویورک سابقه ای از غیرانتفاعیها و ساکنان را در تبدیل مکانهای خالی و متعلق به شهر به فضای سبز و باغهای اجتماعی داشته است.
GrowNYC یک سازمان محیط زیستی است که به رهبری این تغییر کمک میکند. بر اساس وب سایت آنها، «آنها بیش از 135 باغ اجتماعی و مزرعه شهری، و 835 باغ مدرسه در سرتاسر پنج منطقه ساخته اند و بیش از 1 میلیون فوت مربع فضای سبز را به شهر نیویورک اضافه کرده اند. این باغها در زمینهای خالی متعلق به شهر، در داخل ساختمانهای مسکونی عمومی، در فضای خالی کلیساها، مهدکودکها، و مراکز سالمندان و هر جای دیگری که یک باغ اجتماعی در دسترس عموم شکوفا شود، ساخته شدهاند.
در سال 2011، 596 Acres یک برنامه آزمایشی را برای کمک به ساکنان در شناسایی فضاهای عمومیبلااستفاده در محلهها آغاز کرد. ساکنان تشویق شدند تا با آژانسهای شهری تماس بگیرند تا آنها را برای استفادههای بالقوه مانند باغهای اجتماعی برنامه ریزی کنند. استراتژی چند مرحلهای آنها برای ایجاد دادههای دقیق در مورد زمینهای خالی متعلق به شهر شامل نقشه آنها « Living Lots NYC » بود.
شماره 2: فضاهای صنعتی خالی
سایتهای صنعتی خالی و متروک با افزایش نرخ جرم و جنایت و کاهش ارزش اموال مرتبط هستند. نگهداری از این فضاها برای بسیاری از شهرها هزینه هنگفتی دارد.
به منظور کمک به حفظ تاریخ شهر و استفاده بهتر از این فضاهای متروکه، Aerofarms این ساختمانهای قدیمیرا به مزارع عمودی تبدیل میکند. چیزی که زمانی یک کارخانه فولاد بود، اکنون به عنوان یکی از بزرگترین مزارع عمودی سرپوشیده جهان جان تازه ای یافته است. پس از بازسازی کامل، Aerofarms یک ساختمان صنعتی 75 ساله را در دفتر مرکزی جهانی خود به وسعت 70000 فوت مربع بازسازی کرد که طبق گفته این شرکت میتواند سالانه 2 میلیون پوند محصول تولید کند.
شماره 3: ساختمانهای متروکه و جوامع محروم
به طور مشابه، Matteo Pietrobelli، بنیانگذار و مدیر عامل در Agripublica ، شرکتش را تصور میکند که ساختمانهای موجود را که در محیطهای غذایی ضعیف در حال پوسیدگی هستند، بگیرد و آنها را "به منظور تبدیل شدن به مزارع عمودی" بازسازی کند. او علاوه بر امکان دسترسی بیشتر به محصولات تازه، این مزارع را "ایجاد فرصتهایی برای کار و توسعه اقتصادی" در داخل این جوامع فاقد برابری مواد غذایی تصور میکند. ما میتوانیم افرادی را از ابتدا آموزش دهیم تا کارمندان مزرعه - اداری، عملیاتی، تحقیق و توسعه باشند.»
این علاوه بر این یک فضای گردهمایی ایجاد میکند که همچنین منجر به آموزش تغذیه بیشتر برای کودکان خردسال میشود. آنها «با آگاهی از این که نوع خاصی از محصول چگونه میتواند بر سلامت آنها تأثیر بگذارد، بزرگ خواهند شد. و آنها ایده روشن تری از معنای تغذیه خواهند داشت. جوانان درک خواهند کرد که کار کردن در یک محیط کشاورزی افتخار زیادی دارد، که به ایجاد «نسل جدیدی از کشاورزان» کمک خواهد کرد.
شماره 4: پشت بامها
یکی از فضاهای نادیده گرفته شده برای کشاورزی شهری پشت بامها است. آنها پتانسیل زیادی برای مشارکت اجتماعی و ارائه خدمات به جوامع محروم دارند.
Sky Vegetables مشتری سابق کشاورزی، یک گلخانه روی پشت بام را در بالای یک ساختمان مسکونی جدید مقرون به صرفه در برانکس مدیریت کرد تا محصولات تازه و خوشمزه را به جامعه ای با دسترسی محدود به غذاهای سالم و کامل معرفی کند. این مزرعه 8000 فوت مربعی روی پشت بام، ساکنان محلی را استخدام میکرد و ریحان، آروگولا، یاقوت سرخ، کاهو، بوک چوی و گیاهان دارویی را به سوپرمارکتهای محلی و ملی میفروخت، در حالی که بخشی از هر محصول را برای جامعه محلی محلی به صورت رایگان رزرو میکرد. مزرعه در حال حاضر در حال گذار در مدیریت عملیاتی است.
Brooklyn Grange یک کسب و کار کشاورزی روی پشت بام و بام سبز فشرده است که در شهر نیویورک نیز واقع شده است. آنها چهار مزرعه خاکی روی پشت بام را در سه منطقه اداره میکنند و هر فصل از طریق رویدادها و برنامههای آموزشی میزبان حدود 7000 نفر در مزارع خود هستند.
شماره 5: بهسازی ساختمانهای قبل از جنگ
بنجامین نچماد به عنوان بخشی از مدرک تحصیلات تکمیلی خود از مدرسه برنامه ریزی و سیاست عمومیادوارد جی بلوستین، روی یک کیت مقاوم سازی مجدد کار کرد که به اعتقاد او میتواند ساختمان آپارتمانی کلاسیک نیویورک را به یک مزرعه شهری تبدیل کند - به ویژه آنهایی که در شرایط پوسیدگی با امید به اتصال بهتر جامعه و تامین امنیت غذایی بیشتر، او از Agritecture Designer برای تصور تحولی عملی در ساختمانی پیش از جنگ در برانکس برای تولید غذا استفاده کرد.
با ادغام گلخانهها و برخی کشاورزی عمودی با این ساختمانهای پیاده روی، طراح مدل خود را حداکثر درآمد سالانه 1.5 میلیون دلار با دوره بازپرداخت 3.3 سال تخمین زد. مزرعه شهری نچماد و مرکز اجتماعی با محوریت غذای پاک قصد دارند سبزیهایی مانند آروگولا، تربچه دایکون، کلم بروکلی، کلم پیچ و پیازچه را برای تغذیه بیش از 900 نفر پرورش دهند.
شماره 6: رستورانها و مکانهای خرده فروشی
سوپرمارکتها علاقه مند شده اند تا به مصرف کنندگان نشان دهند که مواد غذایی آنها چگونه تولید میشود. در سال 2018، Whole Foods با Smallhold برای نصب نمایشگرهای پرورش قارچ در فروشگاه خود در Bridgewater، نیوجرسی همکاری کرد. اکنون، این شرکت با سوپرمارکتها در چندین ایالت شراکت دارد.
Smallhold شروع به نصب "عملیات رشد با فناوری پیشرفته" خود در رستورانها کرد. آنها کابینتهای درخشان تولید قارچ را در چندین رستوران در اطراف شهر نیویورک نصب کرده اند تا مناظر جوی را ایجاد کنند که از داخل با چراغهای رشد آبی نئون روشن میشود. Babylon Microfarms در ویرجینیا به طور مشابه محصولات تازه ای را که در محل برای کافه تریاهای شرکتی، مراکز زندگی سالمندان، هتلها و استراحتگاهها رشد میکنند، فراهم میکند.
شماره 7: زیرزمینی
تا کنون، همه این مثالها آنچه را که در بالای زمین ممکن است، در نظر گرفتهاند. بیایید به زیر زمین نگاه کنیم.
مشتری سابق کشاورزی Urban Oasis برای کاهش واردات غذای تازه سوئد و مقابله با نابرابریهای شدید، سالاد، پاک چوی، کلم پیچ و قارچ را در زیر زمین کشت میکند. با رشد عمودی در چیزی که آنها آن را "واحه زیرزمینی در استکهلم" مینامند، چشم انداز تیم واضح است - "ارائه غذای سالم، مقرون به صرفه و پایدار برای بسیاری از مردم."
Le Champignon de Bruxelles به طور مشابه انبارهای Cureghem در بلژیک را برای تولید قارچ در اختیار گرفته است. دمای محیط 32000 فوت مربع زیرزمین به تیم اجازه میدهد تا با استفاده از دانههای مصرف شده از کارخانههای آبجوسازی ارگانیک، انواع قارچهای عجیب و غریب را پرورش دهند.